DataWeb - Zakelijk netwerk provider
Zakelijke provider<br>sinds 1994 Zakelijke provider
sinds 1994
Gedreven, flexibel<br>en persoonlijk Gedreven, flexibel
en persoonlijk
Levert altijd en overal Levert altijd en overal

Outlook 2013 en IMAP

In Outlook 2013 werkt de configuratie van de IMAP-mappen anders dan in eerdere versies van Outlook. Het is hierdoor mogelijk dat Outlook de mappen op de server niet correct herkent, en daardoor verzonden e-mails bijvoorbeeld niet opslaat. Ook is het mogelijk dat u e-mails niet meer kunt verwijderen.

Om dit te voorkomen, dient u de hoofdmap in Outlook te wijzigen. Hiervoor volgt u de volgende stappen:
Open Outlook 2013.
Klik op ‘Bestand’.
Klik op ‘Accountinstellingen’.
Kies ‘Accountinstellingen…’.
Dubbelklik op uw IMAP-e-mailaccount.
Klik op ‘meer instellingen’.
Klik op het tabblad ‘geavanceerd’.
Onder ‘mappen’ voert u ‘INBOX’ in als hoofdmap.
Klik op ‘Ok’.
Herstart Outlook.

Houd er rekening mee dat het nog even kan duren voordat Outlook alle mappen opnieuw heeft gesynchroniseerd. Daarna zouden de IMAP-mappen naar behoren moeten werken.

heeft u een vraag? neem contact op
bel ons voor al uw vragen 070 381 92 18
e-mail specifieke wensen sales@dataweb.nl
elke werkdag bereikbaar Start chat