Een veelgehoorde vraag onder onze klanten is: Waarom moeten we voor zakelijk glasvezel kiezen?
Het antwoord leest u hier.
Ondernemers willen zich volledig kunnen richten op de werkzaamheden die hun bedrijf uitvoert. Dit gaat het beste wanneer alle randzaken zo geregeld zijn dat u hier zelf geen omkijken naar heeft.
Voor bijna elk bedrijf is zorgeloos online kunnen werken een van de belangrijkste voorwaarden voor een goed verloop van de werkzaamheden. Snelheid, stabiliteit en weinig downtime zijn hierbij van groot belang. Om deze redenen kiezen veel ondernemers voor zakelijk glasvezel.
Wanneer u als ondernemer voor zakelijk internet kiest, mag u ervan uitgaan dat u de snelheid ontvangt die u afneemt. Helaas zijn er bij een DSL-verbinding zoals ADSL, SDSL of VDSL diverse factoren die invloed hebben op de snelheid. De belangrijkste factor is de afstand van uw bedrijf tot de wijkcentrale. Des te verder uw bedrijf hiervan verwijderd is, des te langzamer wordt de verbinding. Bij een zakelijk glasvezelverbinding heeft de plek van uw bedrijf geen invloed op de snelheid van het internet.
U ontvangt gegarandeerd de afgesproken internetsnelheid.
Een zakelijk glasvezelverbinding is weinig storingsgevoelig.
Het is een nieuw aangelegd netwerk waarbij u in zeker 99,9% van de gevallen kunt verwachten dat het naar behoren functioneert. Het kopernetwerk dat is aangelegd voor de DSL-verbinding is ouder en storingsgevoeliger. Bovendien zijn ook weeromstandigheden van invloed op dit netwerk. Bij flinke sneeuw- of regenval kunnen er sluitingen in het netwerk ontstaan waardoor uw bedrijf geen internetverbinding meer heeft.
Downtime kost bedrijven geld
Dit soort situaties kost bedrijven over het algemeen veel geld. Een stabiele verbinding is dan ook een belangrijke reden voor ondernemers om voor zakelijk glasvezel te kiezen.
We hebben het hiervoor ook al besproken: online blijven is voor bedrijven van levensbelang. Bij het afsluiten van uw zakelijk internet is het belangrijk te letten op de mate van service die een provider biedt bij storingen.
Snel geholpen bij problemen?
Dit staat in een contract opgenomen als de Service Level Agreement (SLA). Des te hoger de SLA, des te sneller en beter wordt u geholpen bij eventuele problemen. Op zakelijke glasvezelverbindingen wordt over het algemeen standaard een hogere SLA geboden dan op de diverse DSL-verbindingen. Bij het uitvallen van het internet wordt dit snel verholpen en is er sprake van een veel kortere downtime.
Particulier of zakelijk?
Er zijn ook bedrijven die in plaats van zakelijk glasvezel kiezen voor particulier glasvezel. Helaas is er bij particuliere glasvezelverbindingen sprake van geen tot weinig SLA. Dit houdt in dat een provider niet contractueel gebonden is uw problemen binnen een korte tijd op te lossen en dat dit pas gebeurt wanneer het een provider uitkomt.
In de praktijk betekent dit dat u dagen zonder internetverbinding kunt zitten.
Bij het kiezen van een internetabonnement voor uw bedrijf is het handig de vraag te stellen hoe belangrijk het voor het bedrijf is om online te kunnen blijven werken.
De reden dat de meeste ondernemers kiezen voor zakelijk glasvezel is om verzekerd te zijn van een snelle en stabiele verbinding waarbij er direct hulp verleend wordt wanneer er problemen zijn.
Denkt u dat uw bedrijf ook het beste functioneert met deze stabiliteit?
Dan is zakelijk glasvezel voor uw bedrijf de beste keuze.
Bekijk de mogelijkheden op jullie bedrijfslocatie